Om hun huidig kantoor te herinrichten met aandacht voor Het Nieuwe Werken deed Value Retail beroep op IKANDA.
Hun vergaderzalen werden uitgerust met presentatieschermen en met interactieve schermen in combinatie met tools voor video conferencing en draadloos presenteren. Daarnaast werden de vergaderzalen voorzien van room booking displays en werd onze deskbooking tool geimplementeerd.
2 vergaderzalen in het kantoor van Value Retail hebben we voorzien van i3 65″ interactieve touch screens. Bij deze 4K aanraakschermen is een natuurlijke schrijfervaring topprioriteit en als de schermen niet gebruikt worden om te brainstormen kunnen ze éénvoudig ingezet worden voor Videoconferencing of voor het afspelen van Digital Signage content. I3 interactieve schermen zijn beschikbaar in 65″, 75″ of 86″, afhankelijk van de grootte van de vergaderzaal.
Alle andere zalen werden voorzien van LG 4K presentatieschermen.
Als Videoconferencing oplossing werd gekozen voor de Logitech Rally Bar in BYOD mode. De Rally Bar is een alles-in-één videovergadersysteem (microfoon + speaker + camera) dat elke zaal omvormt tot een kwalitatieve conference room. De Rally Bar beschikt over een hoogwaardige video- en audiokwaliteit waarbij de camera zich automatisch richt op de mensen die aan het woord zijn. De videobar kan ingesteld worden om met Microsoft Teams of Zoom gebruikt te worden, maar Value Retail wenst het te gebruiken als BYOD (Bring Your Own Device) oplossing.
De meeste schermen werden voorzien van een ScreenBeam 960, een toestel waarmee je draadloos kan presenteren zonder apps of dongles vanaf eender welk apparaat. De ScreenBeams werden achter de schermen gemonteerd zodat deze niet zichtbaar zijn. Eén scherm werd uitgerust met een ScreenBeam 1100, waardoor men naast draadloos presenteren ook kan videovergaderen. Via de ScreenBeam Conference app kan de Logitech Rally Bar draadloos aangesproken worden waardoor Video Conferencing mogelijk is.
Aan de ingang van de vergaderzalen werden room booking display van Cleverspace voorzien. Deze aan Outlook gekoppelde schermpjes maken het beheer van vergaderzalen eenvoudiger door handige features:
– de status van de zaal wordt getoond: vrij, bezet, volgende meeting,..
– bij niet inchecken wordt de zaal opnieuw vrijgegeven voor reservatie,
– meetings kunnen direct op de displays verlengd of beëindigd worden,
– …
Voor het reserveren van werkplekken werd gekozen voor de Joan Workplace Management App, een zeer intuïtieve oplossing waarmee niet alleen werkplekken maar ook materiaal, parkeerplaatsen, auto’s, fietsen of andere assets kunnen gereserveerd worden zowel via smartphone als via browser. Via de tool kunnen ze eveneens makkelijk bekijken wie thuis werkt, wie op kantoor is of wie op business trip is.
De Joan Workplace Management App kan ook uitgebreid worden met de Joan Room Booking app waarmee ook vergaderzalen kunnen geboekt worden.
Wil je meer informatie over onze slimme kantooroplossingen, een demo of een offerte? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.