People Counting

De meeste retailers missen enorme kansen door één van de meest kritische cijfers te onderbenutten, namelijk de conversieratio van bezoek tot effectieve aankoop.
Het tellen van het aantal bezoekers en het analyseren van hun verdere gedragingen kan voor zeer belangrijke inzichten zorgen voor alle bedrijven die goederen en diensten aanbieden.
"If you can not measure it, you can not improve it" (Lord Kelvin)
Ikanda biedt een totaalpakket dat zowel de klantentellers, de rapportering als de diensten omvat.
Functionaliteiten

Klanten tellen
Telt het aantal klanten dat de winkel effectief binnenkomt.
Telt het aantal klanten dat de winkel effectief binnenkomt.

Duurtijd bezoek
Meet hoe lang bezoekers in de winkel aanwezig blijven.
Meet hoe lang bezoekers in de winkel aanwezig blijven.

Voorbijgangers
Telt hoeveel mensen passeren maar niet binnenkomen.
Telt hoeveel mensen passeren maar niet binnenkomen.

Terugkerende klanten
Telt het aantal bezoekers dat meerdere keren langskomt.
Telt het aantal bezoekers dat meerdere keren langskomt.

Cross shopping
Meet wie ook andere vestigingen van de winkel bezoekt.
Meet wie ook andere vestigingen van de winkel bezoekt.

Sales conversie
Vergelijk de omzet t.o.v. het aantal bezoekers.
Vergelijk de omzet t.o.v. het aantal bezoekers.


3D people counting
De klantenteller heeft de mogelijkheid om een object in 3D-vorm te zien, met hoogte, breedte en diepte door een scène vanuit twee verschillende hoeken te bekijken. Hierdoor wordt een heel hoge nauwkeurigheid behaald (min. 95%), ook bij hoge trafiek, en kan er onderscheid gemaakt worden tussen personen en objecten (winkelkarretjes) en tussen volwassenen en kinderen.
Wifi counting
Bij WiFi counting wordt gebruik gemaakt van de in de klantenteller ingebouwde WiFi-ontvanger om zo de unieke WiFi signalen op te pikken die worden uitgezonden vanaf smartphones. Hierdoor kan ook de duurtijd van het bezoek gemeten worden net als het aantal voorbijgangers en het aantal cross-shoppers.
Waarom people counting?
Nadat een internationale winkel door externe economische factoren geconfronteerd werd met een sterke omzetdaling, ondernamen ze stappen om beter te begrijpen wat er in elk van hun winkels gebeurde. Ze installeerden klantentellers en na analyse van de resultaten, zagen ze dat meer dan de helft van hun klanten vertrok zonder aankoop. Ze beseften ook dat hun personeelskost hoger was dan nodig door het overbemannen tijdens kalmere periodes. Na het maken van een paar aanpassingen en het bekijken van hun conversie-ratio van bezoekers tot kopers, steeg hun omzet enorm:

- Ze pasten lunchpauzes aan, wat leidde tot een stijging van de conversieratio met 16,5%
- Tijdens piekuren lag de focus op klantenservice in plaats van op andere taken, wat resulteerde in een toename van het aantal conversies met 9%
- Ze merkten dat wanneer winkelmanagers uit het zicht verdwenen, de conversie met 5% daalde
All retailers need to measure traffic and customer conversion in their stores. If you don’t, you’re flying blind!
Rapportering

De klantentellers zijn voorzien van een Business Reporting Tool. Elke ochtend kunnen tot meer dan 25 rapporten automatisch gegenereerd worden.
- Rapporten over alle winkelpunten heen
- Rapporten per individueel winkelpunt
- Marketing efficiëntie rapporten
- Salesconversie rapporten
- Heatmap analyses
- ...